Informacija

2024 m. rugsėjį įsigalios Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo straipsnių pakeitimai ir įstatymo papildymai, kurie numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje (ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, mokykloje) kartu su savo bendraamžiais.

Įtraukties švietime plėtros 2021-2024 metų kryptys:

  • Stiprinti teigiamas visuomenės ir švietimo bendruomenės nuostatas į įtrauktį švietime.
  • Didinti švietimo pagalbos prieinamumą.
  • Gerinti pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų pasirengimą įtraukčiai švietime.
  • Pritaikyti mokyklų (ikimokyklinių ugdymo įstaigų) aplinkas ir ugdymo procesus įvairių ugdymosi poreikių turintiems vaikams.
  • Kurti įtraukties švietime įsivertinimo ir stebėsenos sistemą.

Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam vaikui, siejamas su personalizuotu kiekvieno vaiko ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias, poreikius, užtikrinantis sėkmes, asmeninę pažangą.

Tai procesas, kuriame atsižvelgiama į vaikų socialinę, kultūrinę, mokymosi įvairovę ir remiamasi veiksmais, padedančiais nustatyti bei šalinti kliūtis ugdymuisi ir dalyvavimui švietime.

Bendruomenės pasirengimas

Rekomendacijos ir metodinės priemonės pedagogams 

Rekomendacijos ir metodinės priemonės tėvams

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Įtraukiojo ugdymo link: vertybės, požiūris ir susitarimai – NŠA

 

Įtraukiojo ugdymo link: įtraukusis ugdymas klasėje – NŠA

 

Kultūra Įtraukčiai Įtrauktis Kultūrai mokykloje